I'm just holding on for tonight.

どこにも行けない呟き

【和訳】Tomorrow Is Closed / Nothing But Thieves

Conorがカルト教団の教祖みたいなMV。

それにしても動画横に長すぎでは…

Tomorrow Is Closed

Oh, it's too late
Come watch the waste
Dirty English sky
It's washin' me away
もう手遅れだ
この屑の集塊を見に来いよ
薄汚れたイギリスの空が
僕を飲み込んでいく

Open my lungs
I feel the gunge
How it tries to kill me
It's stinging
肺を開いたら
汚物がまとわりつくのを感じる
僕を殺そうとしてる
突き刺さってくるんだ

Now you know we're all the same
Who have you been left to blame?
Everlasting summer again
It's all we've got left
It's all we've got
もう分かるだろ 僕らはみんな同類だって
誰のせいにしてるのさ?
終わりのない夏がまたやってきた
そいつが僕らに残されたもの
そいつが僕らに残されたものだ

So here's your last kiss
Won't wanna miss this
Only piece of heaven I'll ever have
さあ 最後の口付けをどうぞ
こいつを恋しいなんて思いたくないね
僕が手にできる天国のほんの一欠片

No, I don't think it's for nothing
But I hope someday we're gonna get it back
無駄だなんて思わない
でもいつかは取り戻せると願ってる

Cover our eyes
It feels so nice
Liе on mornin' TV
It's easy
目を覆ってしまおう
とても心地よいから
朝のニュースで流れる嘘
簡単なことさ

Say the wrong things the right way
Takеs you to the highest place
It's time to embrace the insane
It's all we've got left
It's all we've got
正論ぶって間違ったことを言おう
最高な気分になれるから
狂気を受け入れる時が来た
そいつが僕らに残されたもの
そいつが僕らに残されたものだから

So here's your last kiss
Won't wanna miss this
Only piece of heaven I'll ever have
さあ 最後の口付けをどうぞ
こいつを恋しいなんて思いたくないね
僕が手にできる天国のほんの一欠片

No, I don't think it's for nothing
But I hope someday we're gonna get it back
無駄だなんて思わない
でもいつかは取り戻せると願ってる

La, la, la, la, la
La, la, la, la, la
La, la, la, la, la
La, la, la, la, la

Tomorrow is closed
There's no future at all
We've burned it all down, down to the ground
Oh, I saw it written on the bathroom wall
明日は閉ざされた
未来なんてものはない
僕らは全てを燃やし 燃やし尽くしてしまった 
そいつがトイレの壁に落書きされてたよ

I've lost my place, we all have
But I hope someday we're gonna get it back
自分の居場所を失った
僕らがみんな持っているもの
でもいつかは取り戻せると願ってる

So here's your last kiss
Won't wanna miss this
Only piece of heaven I'll ever have
さあ 最後の口付けをどうぞ
こいつを恋しいなんて思いたくないね
僕が手にできる天国のほんの一欠片

We're all sinking, you know the feeling
We're all reaching out to find another hand
僕らは沈んでいく この感覚は知ってるだろ
僕らは助けを求めようと 手を延ばしてる

No, I don't think it's for nothin'
But I hope someday we're gonna get it back
無駄だなんて思わない
でもいつかは取り戻せると願ってる

La, la, la, la, la
La, la, la, la, la

このアルバムがコンセプトアルバムだということを考えると、Dead Club Cityをユートピアとして妄信してる人物の歌かなあ。

 

間違いでなければこれが100曲目の翻訳。