I'm just holding on for tonight.

どこにも行けない呟き

【和訳】Sorry / Nothing But Thieves

下書きから発掘した。

この曲のMVはウクライナで撮影されたもの。

いつか行ってみたくて、Google Mapにチェックしたりもしてた。

皮肉なことに、世紀末をテーマにした作品だけど。

Sorry

You might kill me with desire
Wind me tighter than a wire
It's something that you do to me
I run away like mercury
君は欲望で僕を殺すんじゃないか
針金よりも硬く締め上げて
そんな感じがするんだ
僕は水星みたいに逃げ出す

And I know you think it's rough
When you're trying to patch us up
And I say: Honey what is love?
You just say, I drink too much
強引だと分かってるんだろ
僕たちを元に戻そうとしてるなら
僕はこう聞く
ねえ、愛って何さ?
君はただ 僕は飲み過ぎてるんだと言う

Maybe I'm defective
Or maybe I'm dumb
I'm sorry, so sorry
For what I've done
多分僕は欠陥品なんだ
それか馬鹿なのかも
ごめん ごめんよ
僕がやってしまったことを

Maybe I'm bad natured
Or maybe I'm young
I'm sorry, so sorry
For what I've done
多分僕は歪んでるんだ
それか未熟なのかも
ごめん ごめんよ
僕がやってしまったことを

And then the T-Shirt that I wear
And pick the thorns out of my hair
I broke your heart so carelessly
But made the pieces part of me
僕が着るこのTシャツ
髪の中から棘を引き抜く
僕は君の心を軽率に砕いてしまった
でもその欠片を僕の中に埋め込んだ

And now it hurts what we've become
'Cause you taught me how to love
It's me who taught you how to stop
And you just say, I drink too much
そいつが今、僕たちを痛めつける
だって君が愛することを教えてくれたから
君にそれを否定する方法を教えたのは僕だ
そして君はただこう言う
僕は飲み過ぎてるんだって

Maybe I'm defective
Or maybe I'm dumb
I'm sorry, so sorry
For what I've done
多分僕は欠陥品なんだ
それか馬鹿なのかも
ごめん ごめんよ
僕がやってしまったことを

Maybe I'm bad natured
Or maybe I'm young
I'm sorry, so sorry
For what I've done
多分僕は歪んでるんだ
それか未熟なのかも
ごめん ごめんよ
僕がやってしまったことを

I've waited for this
I'm ready for it
I've waited for this
I'm ready for it
I've been waiting so long
僕はこれを待ってた
もう準備はできてる 
長いことずっと待ってたんだ

I've waited for this
I'm ready for it
I've waited for this
I'm ready for it
I've been waiting so long
僕はこれを待ってた
もう準備はできてる 
長いことずっと待ってたんだ

Maybe I'm defective
Or maybe I'm dumb
I'm sorry, so sorry
For what I've done
多分僕は欠陥品なんだ
それか馬鹿なのかも
ごめん ごめんよ
僕がやってしまったことを

Maybe I'm bad natured
Or maybe I'm young
I'm sorry, so sorry
For what I've done
多分僕は歪んでるんだ
それか未熟なのかも
ごめん ごめんよ
僕がやってしまったことを

 

ウクライナで撮影された洋楽MV

デマ入れないようにめちゃくちゃ時間かけて書いたけど、もともと検索かけられるワードじゃないのであまり人に読まれていないという悲しみ。

 

Conorの自宅訪問記