I'm just holding on for tonight.

どこにも行けない呟き

【和訳】Do you love me yet? / Nothing But Thieves

アルバムを聴いて一番初めに好きになった曲。

Do you love me yet? 

Another Zzzero to sell the earth
Negotiate with the universe
To gain some extra privilege
And make your god in my image
地球を売り飛ばす もう一人のZzzero
宇宙全体と交渉する
特権をもっと得るために
君の神を僕にするために

Hollywood chic, drink my pride
And I'll be flavour of the week, I'll get inside
Pick up the award for best rock act, apart from that
And that and that and that
ハリウッドのお偉い方
僕のプライドを飲んでみろ
今週の流行りになって 仲間入りしてやる
ベストロックアクトの賞をつかむ
あれとあれとあれとあれとは別に

Do you love me yet?
I'll make myself a fool for you
Do you love me yet?
Just tell me what I've gotta do
Do you love me yet?
Do you promise I'll be hitting it soon?
僕のことをまだ愛してる?
君の為なら馬鹿な真似でもしてやるよ
僕のことをまだ愛してる?
何をしたらいいか教えてくれ
僕のことをまだ愛してる?
すぐに上手くやれるって信じてくれる?

Oh, if I can stop fucking around
I'll be worth a fortune
Do you love me yet?
ふざけたことを辞めたら
大物になってやるさ
僕のことをまだ愛してる?

Exploit a fan base and call it love 
Be controversial but just enough 
It sounds kinda like ELO 
Get sued but you'll meet a hero 
ファンを利用して そいつを愛と呼ぶ
矛盾してるけど そんなもんさ
ELOみたいな感じだな
訴えられても 英雄に会える

Holding me up like 
I'm divine before the 
Culture takes a turn 
Eats me alive 
Pick up the award for best dropped act 
Apart from that 
and that, and that, and that 
僕を褒め称えてくれ 神みたいに
流行が切り替わって
僕を生きたまま喰い殺す前に
ベストロックアクトの賞をつかむ
あれとあれとあれとあれとは別に

Do you love me yet?
I'll make myself a fool for you
Do you love me yet?
Just tell me what I've gotta do
Do you love me yet?
Do you promise I'll be hitting it soon?
僕のことをまだ愛してる?
君の為なら馬鹿な真似でもしてやるよ
僕のことをまだ愛してる?
何をしたらいいか教えてくれ
僕のことをまだ愛してる?
すぐに上手くやれるって信じてくれる?

Oh, if I can stop fucking around
I'll be worth a fortune, yeah
If I can stop fucking around
I'll be worth a fortune
Do you love me yet?
Oh, oh
ふざけたことを辞めたら
大物になってやるさ
ふざけたことを辞めたら
大物になってやるさ
僕のことをまだ愛してる?

Let me in the world above
If there's nothing of me 
If there's nothing of me 
What's left when I'm gone? 
Yeah life just isn't long enough 
Don't stop, give it to me 
Don't stop, give it to me 
I want it all 
上の世界に入れてくれ
僕に何の価値もなかったら
僕に何の価値もなかったら
死んだ後に 何が残る?
人生はたいして長くない
躊躇うなよ そいつを僕によこせ
躊躇うなよ そいつを僕によこせ
全部手に入れたいんだ

Do you love me yet?
I'll make myself a fool for you
Do you love me yet?
Just tell me what I've gotta do
Do you love me yet?
Do you promise I'll be hitting it soon?
僕のことをまだ愛してる?
君の為なら馬鹿な真似でもしてやるよ
僕のことをまだ愛してる?
何をしたらいいか教えてくれ
僕のことをまだ愛してる?
すぐに上手くやれるって信じてくれる?

Oh, if I can stop fucking around
I'll be worth a fortune, yeah
If I can stop fucking around
I'll be worth a fortune
Do you love me yet?
Oh, oh, yeah
ふざけたことを辞めたら
大物になってやるさ
ふざけたことを辞めたら
大物になってやるさ
僕のことをまだ愛してる?

名声が欲しくなったり、あるいはファンを失うのが怖くて、自分を見失っていくミュージシャンの皮肉さを歌った曲なのかなあ。

一番リズムが面白いapart from that and that and that and thatの意味に自信がないのが残念。

 

Zzzeroはこのコンセプトアルバムの登場人物らしい。

ELOELECTRIC LIGHT ORCHESTRAというバンドで訴えられたりしたみたいだけど今度調べてみる。

 

ロキノンのインタビューでインタビュアーがコナーに国内盤の話をしていたから、いつか出ると思うし、その時に同時に来日公演も発表されるんだと信じてるけど…