I'm just holding on for tonight.

どこにも行けない呟き

【和訳】Rosebud / Man-Made Sunshine

Nothing But ThievesのConorのソロEP最後の曲。

Rosebud

A satellite has blocked the sun
And now I ache, cold like everyone
It's so hard to find life at all
And everythin' natural has gone
偽物の街が太陽を締め出した
痛みがする 他の皆と同じように凍えてる
命を見つけるのはもう難しい
自然に産まれ出たものは消え失せてしまった

But I wanna find my final flower
Though nothing grows when the ground's frozen
でも僕は最後の花を見つけたい
たとえ凍った地面には何も育たなくても

And how can I get out of the cold
When that's all that's left of you now?
How can I get out of the cold
While clinging to my shivering soul?
この寒さから抜け出すにはどうしたらいい
これが これだけが残されたものだとしたら
この寒さから抜け出すにはどうしたらいい
凍えた魂にしがみついてくるのに

'Cause after you've known her
The winter's not over
And a rosebud don't bloom in the snow
No, a rosebud don't bloom in the snow
彼女を知ってしまってから
冬が終わらない
雪の中では薔薇の蕾は開かない
雪の中では薔薇の蕾は開かない

(Snow, snow, snow)
(Snow, snow, snow)
雪の中では

In the clay, it sticks to my feet
And I don't want my bones to be found in here
And If I leave, will it weigh down my boots?
And when I go, will it suck me down at my roots?
泥の中 僕の足にまとわりついてくる
この場所で僕の骨は見つけられたくない
ここを離れるとしたら
僕の靴に重くのしかかってくるのか
立ち去る時は
僕の足を引き摺り込もうとするのか

How can I get out of this hole
When that's all that's left of you now?
How can I get out of the cold
While clinging to this shivering soul?
この穴から抜け出すにはどうしたらいい
これが これだけが残されたものだとしたら
この寒さから抜け出すにはどうしたらいい
凍えた魂にしがみついてくるのに

'Cause after you've known her
The winter's not over
And a rosebud don't bloom in the snow
You just wanna show her
That you need to grow up
But a rosebud don't bloom in the snow
No, a rosebud don't bloom in the snow
彼女を知ってしまってから
冬が終わらない
雪の中では薔薇の蕾は開かない
彼女に教えたいんだろ
枝葉を伸ばさなくちゃって
でも雪の中では薔薇の蕾は開かない
雪の中では薔薇の蕾は開かない

(Snow, snow, snow)
(Snow, snow, snow)
(Snow, snow, snow)
(Snow, snow, snow)
Oh, after you've known her
(Snow, snow, snow)
The winter's not over
(Snow, snow, snow)
Oh, after you've known her
(Snow, snow, snow)
The winter's not over
(Snow, snow, snow)
And a rosebud don't bloom in the snow
彼女を知ってしまってから
冬が終わらない
雪の中では薔薇の蕾は開かない

もしかして彼の足にまとわりついてくる泥はLeigh-on-Seaの潟ですか… あの土地は彼の共依存を象徴してるんですか… 

 

解説

コメントしたのが伝わったのか、全部に字幕つけてくれた……… 神……